Min trold, det var gode 200 meter!

 ”Hun lignede en trold. Hun havde kæmpe store brune øjne, stridt hår og var meget smilende.” Da Jens ser maleriet første gang, forbinder han straks til et sterkt menneskemøte som får store konskevenser i hans liv, og har gjort han til den han er i dag. (Foto Ole...

Kraft og saft i Bastian

- Det er pissemeget kraft, energi og power i bildet. Da jeg så det første gang var det en intuitiv forbindelse - det hjelper ikke til å gi ro og zen, men til å skape temposkift og fremdrift, som om man kjører i femtegear med speaderen i bund, forteller Kristoffer. Jeg...

Å samle og utvide kjærlighet

- “Maleriet er trygt at se på. Uanset hvad vi kommer med, eller står midt i, bliver vi omfavnet af noget fast, som den grønne jord, naturen og det røde, som er her hele tiden, kærligheden. Det er håndgribeligt, det du har malet,” mener Anne Sophie. Anne Sophie N....

Fokus på fred i Sager der Samler

- "Vi åbnede et nyt rum, hvor vi viste hinanden, at vi gerne ville hinanden og ikke blot var bragt sammen via arbejdsopgaver. Den åbenhed er jeg sikker på giver bedre samarbejde i arbejdsøjemed, men også sunde menneskelige relationer," forteller Pernille Bøttcher om...

En venn av Bach

“Da jeg så maleriet første gang på din udstiling, så jeg med det samme en forbindelse til Bach. Og jeg har lyttet til Bach i 10 år, hver eneste dag,” forteller Erik Petersen. Nå er Erik eier av maleriet og har inviteret meg hjem til seg for å utforske hva utvalgte...

Kvinne i alle fall

   - "Jeg faldt for hende første gang jeg så hende, hun var genert og diskret. Jeg kunne identificere mig med hende. Desuden er jeg vild med den dobbelttydige titel: Kvinne i alle fall," forteller Birgitte Gyldenløve Kyed. Birgitte har invitert meg hjem til seg for at...

The essence of the feminine is giving

The essence of the feminine is giving. Inspirert av 2 kontrastfylte reiser i  2013. Den ene reisen var til Kalahariørkenen, hvor jeg så et rødt, tørt landskap. Med noen fantastiske trær og noen sterke kvinner. Den andre reisen var til Toscana hvor jeg møtte grønne...

Farvel!

Farvel! Og han svømte optimistik inn i nytt farvann, uten vann. Akryl og oljekritt på lerret. Desember 2013. 80 x 100 cm.

Et nytt filmproduksjonsselskap

Jeg hadde gleden av å jobbe med producer Maria Stevnbak Andersen, editor Nicolas Servide og director Andreas M. Dalsgaard for å styrke det felles avsett for deres filmproduksjons selskap. Arbeidet bestod i å komme i dybden på hvorfor det var viktig for hver enkelt av...